توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در اولویت است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : توسعه مترو ، افزایش استاندارد خودرو و گسترش حمل و نقل عمومی در اولویت است.
  • جمعه 1 بهمن 1395 ساعت 14:36
توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در اولویت است
معصومه ابتکار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: 900 هزار خودرو فرسوده در دولت یازدهم از رده خارج شده و گام های خوبی برای خارج کردن تاکسی های فرسوده از کلانشهرها برداشته شده است.
 
وی اعلام کرد : 40 هزار تاکسی فرسوده هم نوسازی شده است و در کلانشهرها تردد می کند.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : بیش از 94 درصد نیروگاه ها از گاز طبیعی استفاده می کند که باعث بهبود وضعیت هوای شهرها شده است و در شهری مانند تهران نمی توانیم همچنان از الگوی سنتی استفاده نکردن از خودروهای شخصی را با این جمعیت زیاد و تعدد خودرو ادامه دهیم و حتما باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش برویم.
 
ابتکار گفت : توسعه خطوط مترو یکی دیگر از مواردی است که به ما کمک شایانی خواهد کرد و خوشبختانه توافق خوبی برای خرید واگن های جدید مترو در شورای اقتصاد انجام شده و دولت گام های خوبی برداشته است و امیدواریم تا پایان سال واگن های جدید به متروی تهران اضافه شود.
 
وی گفت : همچنین حمایت از توسعه خطوط مترو در کلانشهرهای دیگر نیز باید انجام شود و همکاری های مردم می تواند در بهبود کیفیت وضعیت هوا تاثیر بسیار زیادی دارد و مردم با انجام دادن معاینه فنی به موقع خودروهای خود استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پیشبرد اهداف ما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
ابتکار افزود : استفاده از الگوی قدیمی حذف استفاده از خودروهای شخصی برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها دیگر پاسخگو نیست.
 
خانم ابتکار در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: طرح آسمان آبی خوشبختانه در شهرهای بزرگ با تدابیر دولت یازدهم اجرا شده است و به بهترین نحو ادامه دارد، کارهای مختلفی را تاکنون با دستگاه های مرتبط پیش برده است بطوری که ما امروز نسبت به سال 92 در کلانشهرها بطور کلی و حتی در تهران شاهد افزایش تعداد روزهای سالم و پاک هستیم.
 
وی ادامه داد: اما این روند به این مفهوم نیست که به تمام اهدافمان در این راه دست پیدا کرده ایم و همچنان شاهد روزهای ناسالم در تهران و کلانشهرها هستیم ولی همچنان به سمت هدفمان حرکت می کنیم که کاری بلندمدت است.
 
ابتکار افزود : در تهران 6 میلیون و 800 خودرو ثبت شده که حدود 3 میلیون این آمار را موتورسیکلت ها به خود اختصاص می دهند که ادامه این روند واقعا مشکلات زیادی را برای یک کلانشهر از جمله تهران در بخش های ترافیکی و آلاینده ها بوجود خواهد آورد.
 
وی گفت : در دولت یازدهم با توجه ویژه ای که به بحث محیط زیست وجود دارد، گام های خوبی در جهت ارتقای استاندارد سازی سوخت ، حذف بنزین پتروشیمی ، استاندارد خودروها ، حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی برداشته شده است.
 
چند روز پیش رییس جمهور از خودروها و موتورسیکلتهای برقی تولید اخل کشور بازدید کرد و توجه ویژه به خارج کردن خودروهای فرسوده در دستور کار است.


ثبت نظر

ارسال