هیات مدیره ساختمان پلاسکو به دادسرا احضار شدند

معاون دادستان تهران امروز صبح اعضای هیات مدیره ساختمان پلاسکو را برای بررسی عدم توجه به اخطارهای آتش نشانی به دادسرا احضار کرد.
  • شنبه 2 بهمن 1395 ساعت 20:22

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از اقتصاد آنلاین- بیش از ٢٠ بار در طول سال‌های گذشته به این ساختمان درخصوص موضوعات مختلف ایمنی تذکر داده شده و بصورت مکتوب نامه زده شده بود اما هیات مدیره توجهی به آن نکردند.

دادستان کل‌کشور نیز در این باره گفت: ایمن‌سازی ساختمان‌ها برعهده شهرداری‌هاست و نباید به تذکرات به پلاسکو اکتفا می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری گفت: تذکرات لازم درباره ناایمن بودن ساختمان پلاسکو داده شده بود اما نباید صرفا به تذکر اکتفا می‌شد.در همین راستا شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو ایجاد می شود

وی افزود: به طور قطع بعد از پایان عملیات امدادرسانی و آواربرداری، مسائل حقوقی نسبت به اجساد مطهر و نسبت به اموال و سرمایه‌هایی که در اینجا وجود دارد، مطرح خواهد بود.

دادستان کل کشور افزود: تلاش داریم با همکاری دادستانی تهران، یک شعبه خاص در محل مستقر و تمام مسائل حقوقی به صورت متمرکز پیگیری شود.

وی اظهار داشت: طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این وظیفه به عهده شهرداری‌هاست و باید به این دست از ساختمان‌ها اخطار و مهلتی تعیین شود و اگر در مهلت معین، اقدام به ایمن سازی نکردند، شهرداری باید ورود کند.


ثبت نظر

ارسال