انتقاد تند معاون سیاسی استانداری کردستان از رسانه های منتقد دولت

انتخابات بحثی است که باید همه تلاش کنند تا انتخابات با شور و نشاط و حضور پر رنگ مردم برگزار شود. وی افزود: در صورتی که مردم زیادی در انتخابات شرکت کنند داوری بهتری برای ارزیابی کاندیداها خواهد بود.
  • چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 21:45

گروه سیاسی: علیرضا آشناگر معاون امنیتی سیاسی استانداری کردستان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان مریوان که با حضور نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و رئیس مرکز بزرگ اسلامی و روسای ادارات و سازمان‌های و نهادهای شهرستان مریوان برگزار شد با اشاره به انتخابات سال 96، گفت: اصل انتخابات مسئله مهمی است چرا که شاهد مشارکت مردم و انتخاب سرنوشت مردم تعیین می‌شود.


انتقاد تند معاون سیاسی استانداری کردستان از رسانه های منتقد دولت


به گزارش بولتن نیوز، وی افزود: صندوق‌های رأی داوری است برای ارزیابی، توفیق و یا عدم توفیق منتخبین قبلی مردم است و مردم تصمیم می‌گیرند که منتخبین خود باقی بمانند یا افراد جدید سرکار بیایند.

انتخابات بحثی است که باید همه تلاش کنند تا انتخابات با شور و نشاط و حضور پر رنگ مردم برگزار شود. وی افزود: در صورتی که مردم زیادی در انتخابات شرکت کنند داوری بهتری برای ارزیابی کاندیداها خواهد بود.

وی همچنین افزود: مهم‌ترین کار مسئولین در انتخابات حفظ بی طرفی و ایجاد شور و نشاط در جامعه برای مشارکت مردم در انتخابات است و بقیه کارها داوری مردم است؛ و مردم هر کسی را که انتخاب می‌کنند باید مورد احترام همه باشد.

آشناگر با اشاره به فضای رسانه در شهرستان مریوان، گفت: باید از فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به عنوان فرصتی استفاده کنیم. وی افزود: مرز نقد و تخریب پیچیده و باریک است. نقد جنبه همگرایانه از سر دلسوزی و به قصد اصلاح است و هر کسی که نقاد می‌شود باید نقاط قوت و ضعف را بشناسد و نقاط اصلاحی را بیان کند. وی تصریح کرد: نقد دولت و نهاد قدرت ضرورت دارد و برای جامعه مفید است چرا که نهاد قدرت که معمولاً گرایش به انحراف و فساد دارد باید نقد و ارزیابی شود. مجموعه فرمانداری یا ادارات ذاتاً گرایش به انحراف و فساد دارند پس لازم است نقد در جامعه باشد.

اما تخریب خاصیت واگرایانه دارد ابزار منطقی ندارند. تخطئه به قصد خراب کردم مخاطب است. فضای رسانه‌ای در همه عرصه‌ها باید فضای نقادی باشد نه تخریبی.

معاون امنیتی سیاسی استاندار کردستان بیان کرد: معمولاً ماهیانه در استانداری تحلیل محتوی سایت‌ها و رسانه‌ها را در دستور کار داریم که بعضی از رسانه حتی یک تیتر مثبت هم ندارند، بعضی از نقادان بی انصافی را کامل نسبت به دولت دارند.

وی ادامه داد: در برخی رسانه‌های گفته می‌شود؛ دولت تدبیر و امید در استان کردستان توفیقی نداشته حتی یک کلنگ الکی هم نزده است. اولاً کلنگ الکی در قاموس دولت تدبیری و امید نیست، هیچ وقت هم نیست.

آشناگر اضافه کرد: ما با ملت عهد بستیم، وعده گذاشتیم با آنها صادق باشیم و هر چه داریم به مردم می گویم و هر جا لازم باشد مردم به کمک ما می‌آیند؛ اما بنا نیست مثل دولت‌های گذشته 9 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام رو دست مردم بزاریم. مگر این اقدام خوبی بود که پروژه‌ای را زخمی کردند و رها کردند. ما معتقدیم کار باید به صورت اساسی انجام شود.

آشناگر، اظهار کرد: گوای می‌دهم آنچه در این دولت تدبیر و امید در مورد زیر ساخت‌های این استان کار شده در هیچ دولتی به این اندازه کار نشده است. هر کسی ادعای خلاف این موضوع را دارد آمادگی داریم با آنها بحث و گفت و گو کنیم. در مورد تأمین اعتبار برای امسال و سال آینده برای ساخت پرژه جاده مریوان- سنندج مشکلی وجود ندارد.

وی با انتقاد شدید از رسانه‌های منتقد دولت در استان کردستان، گفت: اقدامات دولت در خصوص زیر ساخت باید گفته شود وقتی نقد می‌کنیم شما باید میزان رشد اقتصادی این کشور که از منفی 6.5 به مثبت 4.6 رسیده را به مردم اعلام کنید. این کار کوچکی نیست. میزان تورم از بیش از 40 درصد به 8 و 6 دهم درصد رسید. این کار در طول 25 سال گذشته برای اولین بار اتفاق افتاده. نرخ تورم تک رقمی می‌شود. شما مقایسه کنید کشور ما با اون رفیق دوقلوی ونزوئلا در حدود 470 درصد نرخ تورم دارد. این‌ها را هم به مردم بگید و فقط نقاط ضعف و لکه‌های سیاه دولت را نبینیم.

معاون امنیتی سیاسی استاندار کردستان، افزود: اگر دولت را ناکارآمد جلو بدیم هیچ خدمتی به نظام و به مردم نکردیم. وقتی می‌توانیم مدعی خدمت به مردم و روشنگری باشیم که هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی را بگویم. در مریوان دوستانی که دست به قلم و رسانه‌ها دارند به سمت ناکارآمدن جلو دادن نظام و دولت نروند. نقاط مثبت را هم بازگو کنیم. فضا را تخریب نکنید و اگر اتفاقی در هر گوشه‌ای در کشور افتاد و در مناطق ما هم اتفاق افتاد آن را برجسته نکنید به همان اندازه آن را بیان کنیم. برای اینکه شهرستان مریوان شهرستان ویژه و ممتازی است.

وی افزود: دولت از وجود مرز باشماق و دو معبر کولبری معیشت مرزنشینان را ارتقا داد اما بعضی‌ها تا ما این کار را کردیم گفتند که این کار تبلیغاتی است. این مصوبه دولت گذشته است اما عمل نشده و ما در ماههای اخیر این کار را انجام دادیم.

آشناگر خاطر نشان کرد: کاری بزرگی در استان کردستان در حال انجام است، باید مردم مریوان بعضی از کارهای دیگر را بپذیرد. باید پذیرش صنعت را نیز داشته باشد. وضعیت کشور رو به بهبود است و اقتصاد کشور در حال بهبودی است و مردم مریوان باید برای فرزندان خود برای آینده سرمایه گذاری کنند اگر بنا است صنعتی در مریوان راه اندازی شود باید همه کمک کنند وباید دغدغهٔ انجمن‌ها و ان جی وها و دغدغه محیط زیست نیز در نظر گرفت؛ اما اگر طرحی که ارزیابی‌ها زیست محیطی دارد باید همه با ساخت آن کمک کنیم.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از تغییر عنوان مراسم تودیع و معارفه به تکریم و معارفه و عناوین دیگر...، گفت: اگر قرار بود تقدیر کنیم جابجا نمی‌کردیم. البته آقای فلاحی در بانه بر روی صدارات خود می‌نشینند و منشأ خدمت می‌شوند ولی معمولاً تودیع و معارفه بهتر است.

آشناگر با بیان اینکه محمد فلاحی در 32 ماه در مریوان خدمات ارزنده‌ای داشته است، گفت: ما قصد تغییر فرماندار مریوان را نداشتیم اما هم نماینده سقز و بانه اصرار داشتند از خدمات محمد فلاحی در شهرستان بانه استفاده کنند و هم نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اصرار به فعالیت و خدمت محمد شفیعی در شهرستان مریوان بودند.

آشناگر افزود: محمد شفیعی از نیروهای باتجربه، خوش خلق و اهل گفتگو است. وی سابقه مدیریت اجرایی و هم سابقه در ستاد استان کردستان را دارد. وی یکی از موفق‌ترین مدیر کل‌های حوزه استانداری کردستان است و اقای استاندار آقای شفیعی را برترین مدیر کل در استانداری کردستان می‌داند. وی تصریح کرد: ما در شهرستان مریوان دنبال توسعه و کارهای بجا ماندنی هستیم.


ثبت نظر

ارسال