هرکسی وحدت موجود در جامعه را تضعیف کند از جاده انقلاب منحرف شده است

امام جمعه اردکان ضمن بیان رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: هرکسی وحدت موجود در جامعه را تضعیف کند و باعث دلسردی مردم از نظام بشود از جاده انقلاب منحرف شده است.
  • جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 16:43

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و تبریک آغاز دهه فجر بر برگزاری هرچه با شکوه تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 وی اظهار داشت: در این برنامه ها باید در اهداف انقلاب تأمل بشود که ما برای چه منظوری انقلاب کردیم و مواظب باشیم که مبادا از مسیر سخت، طولانی و دشواری که طی کرده ایم دور بشویم.

 امام جمعه اردکان تصریح کرد: انقلاب ما از بی نظیرترین انقلاب های دنیاست و تفاوت های اساسی با انقلاب های دیگر دارد که در تاریخ معاصر ما پیروزی انقلاب اسلامی تأثیری عمیق و سرنوشت ساز در همه دنیا گذاشت.

 وی گفت: از شاخصه های مهم انقلاب ما این بود مردم نه فقط برای دنیا، نه فقط برای اقتصاد و نه فقط برای اینکه نفت سر سفره شان بیاید قیام کردند بلکه برای اسلام و ارزشهای قرآن و دین انقلاب کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: مردم ما در شعارهای خود بر جمهوری اسلامی تأکید می کردند نه اسلامیت تنها و نه جمهوریت تنها ولی امروز عده ای از هر دو طرف با حمله به جمهوریت و اسلامیت نظام می خواهند قسمتی از هدف مردم را ببرند در حالیکه امام راحل بر هر دو تأکید داشتند.

 وی افزود: عده ای می خواهند ایرانی بودن را بر اسلامی بودن انقلاب مقدم بدارند که مسلماً اشتباه است و مردم ما نشان دادند که اگر نوروزشان با عاشورا تلاقی پیدا کند اصل را بر عاشورا قرار می دهند و لباس مشکی می پوشند.

 خطیب جمعه اردکان گفت: ایمان به خدا، وحدت و اتحاد مردم، اطاعت از ولی فقیه زمان و رهبری و حضور مردم در همه صحنه ها رمز پیروزی انقلاب بوده است و امروز همان عامل ضامن بقای انقلاب است.

 وی با بیان این نکته که باید ایمان به خدا و امور معنوی در کشور ما پر رنگ بشود افزود: مردم این انقلاب را ایجاد کردند و امروز هم این نظام و انقلاب را حفظ می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: مردم عملکرد مسئولان، سخنرانان، تریبون ها، روزنامه ها و سایت ها را از هر دو جناح ببینند و بدانند که هر کسی به اسلام ضربه بزند و وحدت مردم را دچار خدشه کند و موجب اختلاف در جامعه و دلسردی مردم از انقلاب شود مطمئن باشد که این عملکرد مورد رضایت خدا، شهدا، مردم و امام راحل نیست و از جاده انقلاب منحرف شده است.

 وی افزود: گاهی نیت ما خیر و هدف ما ایجاد روشنگری است اما برای مردم دلسردی ایجاد می شود و آنها دچار یأس و نا امیدی می شوند و احساس می کنند که حتی حضورشان در صحنه فایده ای ندارد.

 امام جمعه اردکان گفت: به لطف خداوند این نظام روی پای خود ایستاده است و قطار انقلاب به سوی هدفش در حال حرکت است هرچند گاهی این حرکت تند و گاهی کند می شود و گاهی حتی ممکن است بر اثر اختلافات دعوایی در کوپه های این قطار ایجاد شود اما الحمدلله این قطار هنوز بر روی ریل خود در حرکت است و انشاالله به آن اهداف بلند خود که این ملت، امام راحل و شهدا برای آن زحمت کشیده اند خواهد رسید.

 توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، لزوم توجه به آخرت و یکسان بودن ظاهر و باطن انسان از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت.

انتهای پیام/ ا.م

 

 


ثبت نظر

ارسال