تحقق اقتصادمقاومتی در گرو روح ابتکار و شوق کار

امام جمعه شهر جاورسیان گفت: با اقتصاد تک محصولی و اتکای به نفت، اقتصادمقاومتی تحقق نخواهد یافت؛باید فرهنگ کار و تلاش در جهت کسب روزی حلال در جامعه نهادینه شود.
  • جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 16:38

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی امام جمعه‌ جاورسیان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: منظور از تقوا در همه‌ی سطوح مختلف پیروی از دستورات پرودگار و مسیر الهی است. کسی در روز قیامت رتبه‌ی بالاتری خواهد داشت که باتقواتر باشد.

احمدی در ادامه‌ی مباحث معاد به پرونده‌ی اعمال اشاره کرد و اظهار کرد: طبق آیات کریمه‌ی قرآن و روایات معصومین علیهم السلام، پرونده‌های اعمال بندگان در روز قیامت به دست آنها داده می‌شود که پس از مراحل مختلف حسابرسی، می توانند نامه‌ی عمل خود را مشاهده نمایند و به صحت و درستی و دقت حسابرسی توسط خداوند متعال پی ببرند.

وی افزود: پرهیز از نشر اکاذیب و سحنانی که صحت آنها مشخص نیست از جمله نشانه‌های تقوای الهی است.

امام جمعه‌ جاورسیانی گفت: یکی از موجبات و اسباب قبولی در محاسبات سخت و دقیق خداوند زیارت امام رضا علیه السلام است و از متولیان آستان قدس رضوی بابت فراهم کردن سفر آسان مشهد مقدس تقدیر و تشکر داریم.

انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل جوان/تکیه بر فروش نفت مانع تحقق اقتصادمقاومتی 

حجت‌الاسلام احمدی، به یادآوری ایام الله دهه‌ی فجر و  استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های جامعه برای گرامی‌داشت این ایام و تبیین تاریخ غرورآفرین انقلاب برای نسل جوان تاکید کرد.

احمدی در ادامه‌ی مباحث اقتصاد مقاومتی، گفت: تفکری در جامعه به دنبال القای این مطلب است که با دست برداشتن از همه‌ی آنچه را که برایش انقلاب کردیم با آمریکا کنار بیاییم یا اینکه همیشه زیر بار این فشارها با تحمل مشکلاتش بسوزیم و بسازیم؛ اما راه سومی هم وجود دارد و آن کار و تلاش و تولید و اتکا به نیرو و امکانات سرشار داخلی و در کنار آن حمایت جدی و عملی از تولید داخل و مصرف کالای داخلی است.

خطیب جمعه‌ی جاورسیان خاطرنشان کرد: با اقتصاد تک محصولی و نیز اتکای به نفت، اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت. باید فرهنگ کار و تلاش و خجالت نکشیدن در جهت کسب روزی حلال در جامعه نهادینه شود. تحقق اقتصادمقاومتی در گرو روح ابتکار و شوق کار است از این‌رو با قلم و بیل در کنار هم به آبادانی و عمران مملکت و به کار انداختن چرخه‌های تولید و به تبع آن رونق اقتصادی همت گمارند.

انتهای پیام/

 


ثبت نظر

ارسال