رونق تولید؛ راه خلاصی کشور از تکانه های تهدید آمیز اقتصادی

نمایه بانک : مقام معظم رهبری در ادامه تدابیرشان به منظور افزایش قدرت اقتصادی کشور، شعار امسال را نیز با محور «اقتصاد» انتخاب فرمودند.
  • دوشنبه 19 فروردین 1398 ساعت 8:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مروری بر شعارهای سالیانه اعلام شده از سوی ایشان طی دهه 90 شامل «جهاد اقتصادی»، «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى»، « حماسه‌ سیاسی و حماسه اقتصادی»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی» و نیز «رونق تولید» نشان می دهد لزوم تمرکز بر مسائل اقتصادی در کشور ما بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

اقتصاد کشور ما تا حد زیادی بانک محور است و از این رو بانک ها نقش مهمی در هدایت تولید، ایجاد اشتغال و روان سازی فعالیت ها دارند.

بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک دولتی تا حد امکان، توان خود را در جهت هدایت درست منابع به سمت تولید واقعی که رونق دهنده اقتصاد و نیز ایجاد کننده اشتغال است، به کار برده و از حمایت تولیدکنندگان دریغ نکرده است.

در سال جاری با توجه به نامگذاری «رونق تولید»، تمرکز ما بر این موضوع بیشتر خواهد شد؛ تسهیلات بانک بیش از پیش به سمت تولید خواهد رفت تا علاوه بر افزایش کمیت و بهبود هر چه بیشتر کیفیت کالاهای تولید داخل، اشتغال بیشتری نیز از این طریق ایجاد شود.

طبیعی است که بهبود شرایط تولید به بهبود شرایط اقتصادی کشور، افزایش تولید ناخالص داخلی، بهبود شرایط معیشتی مردم و نیز کاهش اتکا به واردات کالا خواهد انجامید. این روند، قطعا به کاهش تکیه کشور به ارز برای واردات کالاهای غیرضروری و در نتیجه مصرف منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی منجر خواهد شد.

راه نجات کشور از تکانه های اقتصادی، بدون شک رونق تولید داخلی است، به طوری که دشمن نتواند در مقاطع حساس با محدود کردن فروش کالا، ما را تحت فشار قرار دهد. تجربه دنیا نیز ثابت کرده که افزایش توان تولید داخل، می تواند کشور را تا حد امکان در حوزه های اقتصادی خودکفا کرده و زمینه های تهدید را کور کند.

 

*محمد رضا حسین زاده (مدیرعامل بانک ملی ایران)


ثبت نظر

ارسال