خدمات بانکداری الکترونیک بانک ایران زمین / اینترنت بانک ، تلفنبانک و دریافت رمز خرید اینترنتی

نمایه بانک : برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی بانک ایران زمین باید به شعب بانک مراجعه کرده و خدمات مورد نظرتان را درخواست کنید.
  • دوشنبه 7 شهریور 1401 ساعت 12:0

خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی بانک ایران زمین باید به شعب بانک مراجعه کرده و خدمات مورد نظرتان را درخواست کنید. 

این جمله آغاز و انجام خدمات بانکداری الکترونیک را در بر دارد. 

کنار یکی از دستگاههای ATM  ایستاده بودم و منتظر بودم تا چند مشتری که جلوتر از من در صف بودند کار نقل و انتقال بانکی خود را انجام دهند. خانم میانسالی هم مانند من در صف بود و از اینهمه انتظار کشیدن برای اینکه نوبتش شود کلافه شده بود و مدام غر غر می کرد.

به او نزدیک شدم و گفتم حاج خانم راه دیگری هم برای انجام امور بانکی وجود دارد و آن خدمات غیر حضوری بانک است. اگر حوصله در صف ایستادن و مراجعه حضوری را ندارید، می توانید با داشتن رمز دوم از طریق خدمات بانکداری الکترونیک به صورت غیر حضوری کارهای بانکی خود را انجام دهید. گفت: راهش را بلد نیستم اگر شما می دانید مرا راهنمایی کنید. من هم گفتم: اتفاقا انجام کارهای بانکی از طریق خدمات غیر حضوری اصلا سخت تر از کار کردن با دستگاه ATM   نیست.

فقط آن هم راه و روش خودش را دارد که اگر چند بار تمرین کنید به سادگی خودتان می توانید انجامش دهید، اتفاقا بانک ایران زمین توانسته حجم گسترده و فراگیر آموزش های استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال را در اختیار مشتریان قرار دهد و روش های استفاده از خدمات غیرحضوری را به مشتریان بیاموزد.

من هم شروع کردم به توضیح دادن روش های گوناگون خدمات بانکداری الکترونیک برای آن خانم  و از رمز خرید اینترنتی گرفتن مطلبم را آغاز کردم.  اول باید به بانک مراجعه کنید و برگه های درخواست برای تمام خدمات الکترونیک که بانک ایران زمین دارد را پر کنید و برای هر کدام بسته حاوی رمز مورد نظر برای آن خدمت الکترونیکی را دریافت کنید. یکی از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ایران زمین، خرید اینترنتی این بانک است که  از طریق دریافت رمز خرید اینترنتی انجام می شود.

برای این کار باید ابتدا کارت بانکی خود را به همراه داشته باشید و جهت استفاده ازخدمات پرداخت اینترنتی به وسیله کارت ایران زمین، کد  CVV2 کارت خود را که یک کد مندرج بر کارت بانکی شماست، لازم دارید.

سپس مراحل دریافت رمز خرید اینترنتی، جهت خرید اینترنتی را به ترتیب زیر انجام دهید ؛ کارت ایران زمین خود را در پایانه خود پرداز بانک ایران زمین (ATM) قرار دهید.

سپس رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشاردهید. سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید. گزینه تغییر رمز خرید اینترنتی را انتخاب کنید. رمز مورد نظر خود را ما بین 5 تا 12 رقم وارد نمایید و مجددا طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید. پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز خرید اینترنتی جدید شما فعال شده و کد CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل شما می شود.

روش دیگر از طریق ورود به اینترنت بانک ایران زمین است که با فعال کردن رمز دوم پویا می توانید از خدمات اینترنت بانک ایران زمین استفاده نمایید.

ضمن اینکه توجه داشته باشید ، اگر کارت بانکی شما مفقود شد، می توانید از طریق  اینترنت بانک ، موبایل بانک، تلفن بانک و خدمات اینترنتی کارت ایران زمین، کارت خود را مسدود کنید. رفع انسداد از کارت با مراجعه به شعب بانک ایران زمین و ارائه اصل کارت ملی یا مدارک شناسایی معتبر امکان پذیر خواهد بود.

سیستم دیگر از خدمات غیر حضوری بانک ایران زمین، تلفنبانک ایران زمین است. این سیستم یک سامانه اطلاع رسانی و ارائه سرویس 24 ساعته است و  برای افرادی که امکان مراجعه حضوری به شعب را ندارند و یا در نزدیکی آنان شعبه ای وجود ندارد، سرویس مناسبی است. برای دسترسی به این خدمت باید ابتدا یک حساب افتتاح کرد .

برای این کار باید به صورت حضوری به یکی از نزدیک ترین شعب بانک ایران زمین مراجعه کنید و برای شماره مشتری که در اختیار دارید یک سرویس تلفنبانک درخواست کنید. که از طریق پر کردن فرم مربوطه انجام می شود . سپس بسته حاوی رمز را دریافت می کنید.

 

برای استفاده از این سرویس ، باید با شماره تلفن 02124760 تماس بگیرید.

باید توجه داشت که ورود از سه طریق انجام می شود:

"ورود از طریق شماره کارت و رمز دوم" ،  "ورود از طریق شماره سپرده و رمز اول" ، "ورود از طریق شماره مشتری و رمز اول".

 

خدمات تلفن بانک برای اشخاص حقیقی از سه طریق بالا به ترتیب زیر انجام می شود:

 

  1. کارتو رمز دوم (دریافت رمز دوم کارت از دستگاه خودپردازانجام شود. )

الف. انسداد کارت

ب. دریافت موجودی

ج. صورتحساب (شنیدن 3 گردش آخر و دریافت دورنگار4 گردش آخر)

د. مدیریت پرداخت (پرداخت قبض – خرید شارژ)

  1. شماره سپرده و رمز اول:

الف. مدیریت سپرده (صورتحساب (شنیدن 3 گردش آخر و دریافت دورنگار گردش های حساب))

ب. مدیریت پرداخت (پرداخت قبض – خرید شارژ)

ج. مدیریت تسهیلات

 د. مدیریت چک (در صورت ورود با شماره سپرده جاری)

 ه.انتقال وجه

 و.تغییر تنظیمات

 ز.خدمات عمومی (دریافت شماره شبا)

 ص.تغییر سپرده پیش فرض

  1. شماره مشتری و رمز اول:

الف. مدیریت سپرده (صورتحساب (شنیدن 3 گردش آخر و دریافت دورنگار گردش های حساب))

ب.مدیریت پرداخت (پرداخت قبض – خرید شارژ)

ج.مدیریت تسهیلات

د.مدیریت چک (در صورت ورود با شماره سپرده جاری)

ه.انتقال وجه

و.تغییر تنظیمات

ز. خدمات عمومی (دریافت شماره شبا)

ص. تغییر سپرده پیش فرض

 

به اینجا که رسیدم آن خانم محترم مشتری بانک از من تشکر کرد و گفت که باید برای دریافت کد رمز های خدمات الکترونیکی بانک ، به داخل شعبه برود . امیدوارم توضیحاتم مورد استفاده شما مشتری گرامی بانک ایران زمین هم  قرار گرفته باشد.


ثبت نظر

ارسال